måndag 12 januari 2009

Förklädd brevbärare

Jag var nyss förbi replokalen för att lämna av gitarr och pedaler inför kvällen. På Nytorgsgatan möter jag brevbäraren. Det specielle med just denne brevbärare är inte breven utan att han är en förklädd musiker.

En gång för länge sedan slog denne till synes helt vanliga brevbärare sönder sin Stratocaster i vredesmod. Antagligen för att spelet inte flöt på som det skulle. En tid kort därefter gav han gitarrdelarna (drygt 50 stycken) till Kristoffer Huldt som tålmodigt limmade ihop dem, slipade och lackade. Stratan blev som pånyttfödd. Jag vet - för denna gitarr är nu i min ägo och den är min favorit!

Detta berättade jag för den förklädde brevbäraren. Eftersom jag hade gitarren på ryggen så tog jag fram den ur fodralet just där och då. Han sade sig känna igen den på baksidan - där stallet sitter.

Jag passade såklart på att tacka för senast: konserterna nere på Strand. Först den med Dungen och sedan den med The Guild.

Fint lirat, fast på annan strata!

Inga kommentarer: