söndag 19 augusti 2007

En extra skön födelsedag!

Jag behövde knappt låtsas sova speciellt länge innan Iza och barnen stormade in i sovrummet. Barnen gav mig små mjuka fina paket innehållandes nya strumpor (det är välbehövligt...och det enda jag önskat mig förutom att spelningen imorgon ska gå bra). Av Iza fick jag ett hårt paket som visade sig innehålla Jacques Tatis filmer, prydligt paketerade i en box. Jag har nyligen upptäckt poängen med Tati. Det poetiska bildspråket med den milda humor som avlöjar människans olika typer, på semester, i byn eller storstan...Modern som omodern.

Efter frukost var det dags för repetition. Noa frågade - helt logiskt: Är det kallt i Fryshuset? Svaret är: NEJ. Men idag var det inte lika svettigt som vanligt eftersom vi var ensamma i arla morgonrockers stund och kunde spela med öppen dörr.

Att spela tillsammans med sitt nya band blev den skönaste och mest avslappnade födelsedag jag haft på många år. Kanske någonsin. Och imorgon gigar vi vid Floras kulle. Det kommer att svänga finfint!

Inga kommentarer: